Kreatív fészek

Ez a blog egyszerű, hétköznapi, praktikus ötletekről szól. Mindenről, ami segít, hogy gyerek mellett is barátságos fészek legyen az otthonunk. Kreatív ötletek, háztartási tippek és egyszerű praktikák, szépségápolási trükkök, hogy mi is ragyogjunk, ne csak a lakásunk. Mert ami jó anyának, az jó a babának és jó a családnak. Nézelődj, érezd jól magad és térj vissza máskor is! Ha tetszik amit olvastál, írj nekem!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Címkefelhő

Friss hozzászólások

Ötletes hétköznapok (nem csak) anyáknak

2011.10.09. 12:00 ritakovacs

Miért pont mosószappan?

Címkék: háztartás környezetbarát mosószappan tisztítószerek

mosószappan.jpgNem szeretem a vegyszereket a háztartásban. Főleg, amióta gyermekünk is van. Igyekszem olyan  dolgokkal, megoldásokkal, alternatívákkal körülvenni magunkat, amelyek kímélik a környezetet, mert hiszem, hogy van joga az utánunk jövőknek is élni ezen a Földön.

A mosószappan használata nem az én ötletem és nem is az én agyamból pattant ki. Már nagyszüleink is használták, igaz ők még maguk készítették. Aki elég ügyes és türelmes, meg is próbálkozhat vele. Korábban már megfigyeltem, hogy édesanyám ruhái milyen ragyogó fehérek, makulátlanul tiszták, puhák és jó illatúak. Akkor nem is igazán foglalkoztam vele, hogy milyen mosószert használ. Igazából akkor kezdett nagyon érdekelni, amikor megszületett a kisfiam.

De nem csak ezek az érvek szólnak a mosószappan használata mellett. Könnyen hozzáférhető, szinte minden üzletben és drogériában kapható, ráadásul nagyon olcsó. Környezetbarát termék, az élő vízben teljesen elbomlik, így nem borítja fel az ökológiai egyensúlyt. Nagyszerű vízlágyító, mosószer és tisztítószer. Ezzel szemben a hagyományos mosóporok foszfátot tartalmaznak, amelyek fertőzik a talajt, illetve az adalékanyagaik is károsítják a környezetet.

Puhábbá teszi a textíliákat, még a gyapjú mosására is alkalmas. Mivel nem allergizál, néhány bőrgyógyász is ajánlja szappanként használni.

Sokféle módon és sok mindenre lehet használni, ennek megfelelően kereskedelmi forgalomban is többféle formában kapható.

Mosáshoz használható és kapható pehelyként, amit a mosógép dobjába kell tenni, olyan mennyiségben, mintha hagyományos mosóport használnánk. Lehet tömbben kapni, amit egy használaton kívüli sajtreszelőn lehet a legjobban lereszelni. Illetve még folyékony formában is kapható.

Én személy szerint, a folyékony változatát használom, de nem készen veszem, hanem én készítem el tömb szappanból a következő módon:

Kb. egy fél mosószappant lereszelek, majd egy 5 l-es fazekat megtöltök vízzel. Ebbe teszem a lereszelt szappant és összefőzöm, amíg teljesen fel nem oldódik. Akkor hagyom kihülni, majd flakonokba töltöm. (Hidegen sokkal sűrűbb, mint főzés közben.)

Innentől kezdve már ugyanúgy használom, mint a mosógéleket. Egy kis mosószódát is szoktam hozzá használni, mert lágyítja a vizet és ez erősíti a mosószappan folttisztító hatását. Erős foltokra úgy használom, hogy a folyékony mosószappanból közvetlenül a foltra teszek egy keveset a mosás előtt.

Mikor egy flakonnyi folyékony mosószappant elhasználtam, egy adag trisóval áttisztítom a mosógépet, hogy ne zsírosodjon el a szappantól. Öblítőnek pedig ecetet használok.

Mosogatáshoz ugyanúgy használom, mint mosáshoz, csak egy kicsit hígabban és teszek bele ecetet is. Így szépen, cseppmentesen szárad meg minden.

Ezen kívül még számtalan módja van annak, hogy ezt a nagyszerű, környezetkímélő anyagot az otthonunkban használjuk. Aki nem hiszi, járjon utána!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr313280143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ritakovacs 2012.07.12. 08:30:53

Egy kedves olvasó kérdést tett fel nekem, amit én nagyon "ügyesen" valahogy kitöröltem innen. Szerencsére emailben is megkaptam, ezért be tudom másolni. Kérdése a következő: "Örülök, hogy megtaláltam ezt a leírást, mert szeretnék környezetbarátabb módot alkalmazni a mosásomnak. Nagyon gyakorlatiasan írta le a "mosószer" elkészítésének folyamatát, mely arra késztet, hogy én is megpróbálkozzam vele. Arra szeretnék választ kapni, hogy a mosógép átmosáshoz írt trisó milyen mennyiséget, hőfokot jelent,teljesen ruha nélkül értendő, kb milyen gyakorisággal ajánlja?
Várom válaszát: Judit" Elnézést a véletlen törlését!

ritakovacs 2012.07.12. 08:37:09

@ritakovacs:Kedves Judit!Nagyon köszönöm a bizalmat és örülök, hogy a bejegyzésem elnyerte a tetszését. A saját tapasztalatom az, hogy trisóból kb 1-1,5 dl-nyi adagot kb 1 liter vízben feloldok (nem tökéletesen, csak elkeverem, hogy legalább egy része feloldódjon, mire a mosógép dobjába töltöm) és ezt öntöm bele a gépbe. Legalább 60 fokon, de én inkább 90 fokon szoktam átmosni a gépet. Érdemes havonta minimum egyszer, de én nem dátumhoz viszonyítok. Van egy két literes flakonom, amiben a "mosógélem" van. Amikor kiürül a flakon, jöhet a trisós mosás. Remélem tudtam válaszolni, ha további kérdései vannak, szívesen válaszolok. Tisztelettel: Rita
süti beállítások módosítása