Kreatív fészek

Ez a blog egyszerű, hétköznapi, praktikus ötletekről szól. Mindenről, ami segít, hogy gyerek mellett is barátságos fészek legyen az otthonunk. Kreatív ötletek, háztartási tippek és egyszerű praktikák, szépségápolási trükkök, hogy mi is ragyogjunk, ne csak a lakásunk. Mert ami jó anyának, az jó a babának és jó a családnak. Nézelődj, érezd jól magad és térj vissza máskor is! Ha tetszik amit olvastál, írj nekem!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Címkefelhő

Friss hozzászólások

Ötletes hétköznapok (nem csak) anyáknak

2011.10.05. 05:45 ritakovacs

Felfordul a lakás: költözünk!

Címkék: költözés praktikus háztartás

költözés.jpg   Költözni egyáltalán nem könnyű dolog.  Azt is mondhatnám, hogy a mumus-listám elején szerepel. Pdedig "rutinosnak" is mondhatom magam benne, mert jó néhány költözés már mögöttem van. Talán pont ez ihlette, hogy írjak róla.

Gyerekkel eddig még nem volt tapasztalatom a dobozolásban, ezért eléggé tartottam tőle, hogy nagyon macerás lesz. Tény, hogy sokkal több időt vett igénybe, de korántsem volt annyira félelmetes, mint amilyennek képzeltem.

Nem voltunk egyszerű helyzetben, ugyanis júliusban tudtuk meg, hogy augusztus végén az ország egyik végéből a másikba kell költöznünk. Az első "Úristen! Már addig alig van idő!" után vettem egy nagy levegőt, összeszedtem magam és nekiálltam.

Mivel kezdjük?

Saját tapasztalatom az, hogy a legfontosabb és leghatéonyabbsegítség a pontos bervezés. Ez megkönnyíti a dolgunkat, hogy a rendelkezésünkre álló időt a leghatékonyabban tudjuk beosztani és kihasználni. Ehhez fogtam egy lapot és válogatás nélkül, minden teendőt összeírtam, ami a költözéssel kapcsolatban szembe jutott: pl. szolgáltatókat lemondani, dobozokat gyűjteni, költöztető céget keresni, lomtalanítani, fölösleges holmiktól megválni, bepakolni stb...

Ezt a listát kiraktam a hűtőre és ha később még eszembe jutott valami, azt is fölírtam. A leglényegtelenebbnek tűnő feladatokat sem hagytam ki, hogy később ne érjen semmilyen meglepetés.

Amikor úgy éreztem, hogy minden fontos dolog a listámon van, újra átnéztem az egészet és megpróbáltam egy sorrendet felállítani.

Mik a legfontosabb teendők?

Minden költözés teljesen egyedi, de vannak olyan dolgok, amelyeket sehogyan sem kerülhetünk el. ÉN itt csak néhányat említek meg, amelyekkel biztosan szembesülnünk kell.

Szolgáltatókat fölkeresni szerződésbontás miatt. Érdemes előre átnézni az összes szerződésünket, ugyanis vannak olyan szolgáltatók, ahol azonnal föl lehet bontani a szerződést, míg másokat hetekkel korábban föl kell keresni a fordulónapok lejárta előtt. Figyeljünk oda, nehogy kicsússzunk a határidőből és potyán egy plussz hónapot kelljen valamilyen szolgáltatásra fizetnünk!

Keressünk megfelelő költöztető céget! Az internet és az ismerősök ebben nagy segítséget jelenthetnek. Érdemes alaposan szétnézni a piacon, mert nagy árkülönbségek vannak egyes költöztető cégek között és az sem mindegy, hogy hogyan jut el minden ingóságunk az új lakhelyünkre.

Ha pedig annyira szerencsés helyzetben vagyunk, hogy nem nagy távolságra költözünk és van néhány segítőkész barát vagy rokon a közelünkben akikre számíthatunk, érdemes igénybe venni a segíségüket. Nagyon sokat spórolhatunk vele.

Ha mégis egy költöztető cég mellett döntünk, célszerű már néhány héttel a költözés előtt fölvenni velük a kapcsolatot és lefixálni az időpontot, árat, feltételeket.

A következő bejegyzésemben megmutatom, hogyan, mibe, mikor és mit érdemes becsomagolni, hogy a kipakolás ne legyen hetekig tartó rémálom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr973279289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása