Kreatív fészek

Ez a blog egyszerű, hétköznapi, praktikus ötletekről szól. Mindenről, ami segít, hogy gyerek mellett is barátságos fészek legyen az otthonunk. Kreatív ötletek, háztartási tippek és egyszerű praktikák, szépségápolási trükkök, hogy mi is ragyogjunk, ne csak a lakásunk. Mert ami jó anyának, az jó a babának és jó a családnak. Nézelődj, érezd jól magad és térj vissza máskor is! Ha tetszik amit olvastál, írj nekem!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Címkefelhő

Friss hozzászólások

Ötletes hétköznapok (nem csak) anyáknak

2011.04.28. 21:44 ritakovacs

Mozgás!

Címkék: szépségápolás mozgás

Ezer és egy indokot, érvet lehetne felsorolni pro és kontra a mozgás mellett vagy ellen. Én úgy gondolom, ha nincs valakinek olyan súlyos betegsége, amely kizáró ok, érdemes rendszeresen mozogni.

Miért van rá szükségünk?

Számtalan oka van, én mégis csak néhányat említenék, ami nőként és anyaként egyaránt lehet fontos. Nálam az elsődleges szempont szülés után a tornára, a fájdalom enyhítése volt. Mivel pici súllyal született a fiacskám, igyekeztem akkor szoptatni, amikor igényelte. Márpedig ő éjjel-nappal 1,5-2 óránként igényelte, kb. 5 hónapos koráig. Ennek pedig az lett az eredménye, hogy rettenetesen fájt a hátam. Konkrétan egyedül nem bírtam felülni az ágyban és sokszor fölkeléskor a levegővétel is rettenetes fájdalmakkal járt hosszú percekig. Úgy érertem, sokáig ezt nem lehet elviselni. Ezért kezdtem el jógázni.

Egy héten keresztül alig bírtam a gyakorlatokat csinálni és gyalázatosan ment minden mozdulat. Aztán szép lassan enyhült a fájdalom és kb. 1 hónap rendszeres jóga után végleg búcsút is mondtam a fájdalomnak.

De nem csak ez az egy előnye volt a rendszeres mozgásnak. Mivel szoptatás alatt szóba sem jöhet a fogyókúra, elsődleges szempont egyenlőre a jó közérzet elérése és megtartása volt.

Ami egyértelműen a rendszeres mozgás számlájára írható: rugalmasabb és feszesebb test, mozgékonyság növekedése, koncentráció javulása, nagyobb teherbírás. Az sem utolsó szempont, hogy a megfelelő mozgás, ami a személyiségünknek, testalkatunknak és súlyunknak megfelelel, tökéletesen kikapcsol. Ha pedig igazán jó mozgásformát választunk, még fogyni is fogunk.

Tudom, hogy sokan úgy vélik, mozognak eleget egész nap. Ez biztosan így is van, de ez a test karbantartásához nem elegendő, vagy nem megfelelő. Én is rohangálok, sokszor sprintelek egész nap a 16 hónapos csemetém után, sokszor sajog mindenem, de jól esik este egy kicsit másféle izommunkának kitenni sajgó tagjaimat.

Egyébként szerintem a rendszeresen végzett bármilyen mozgás erősíti az akaratot és a jellemet is. Ez pedig minden esetben jó hatással van az önbizalunkra is. Az pedig roppant előnyös lehet.

Ha pedig fogyni szeretnénk, nincs más dolgunk, mint egy jó kis kardio. Ehhez csak megfelelő inspiráció kell. Én például elég lusta vagyok ilyen téren, megbeszéltük néhány anyukával, hogy hetente három alkalommal hajnalban eljárunk futni. Így nehezebb kibújni a nem szeretem dolgok alól. És talán nyár közepére már a régi ruhák is újra jók lesznek rám... :)

Ami a legfontosabb: teljesen mindegy, hogy mikor, milyen mozgást végzünk, ha rendszeresen szakítunk rá időt. A rendszeres mozgás előbb-utóbb pozitív változást hoz az életünkbe. Csak egy kis kitartásra és akartaterőre van szükségünk, a többi pedig jön magától. Aki nem hiszi, róbálja ki!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr552863013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása