Kreatív fészek

Ez a blog egyszerű, hétköznapi, praktikus ötletekről szól. Mindenről, ami segít, hogy gyerek mellett is barátságos fészek legyen az otthonunk. Kreatív ötletek, háztartási tippek és egyszerű praktikák, szépségápolási trükkök, hogy mi is ragyogjunk, ne csak a lakásunk. Mert ami jó anyának, az jó a babának és jó a családnak. Nézelődj, érezd jól magad és térj vissza máskor is! Ha tetszik amit olvastál, írj nekem!

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Címkefelhő

Friss hozzászólások

Ötletes hétköznapok (nem csak) anyáknak

2012.02.09. 21:36 ritakovacs

Miért legyen otthon aloe verank?

Címkék: egészség háztartás aloe vera

Ma délelőtt, miközben főztem, elvágtam az ujjam. Nem nagyon, csak eléggé vérzett és piszokul csípett... Igazából inkább megijedtem és kellemetlen volt. Aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttem, hogy kipróbálom azt, amire már egy ideje biztattak és akatam is, csak valahogy mindig kimaradt.

Fogtam az aloe veramat, az egyik alsó leveléből levágtam egy darabot és a levélnek azt a részét, ahol kijött a leve, a sebre nyomtam, majd bekötöztem. Nagyon meglepődtem délután, mikor megnéztem a sebet. Alig látszott belőle valami, és egyáltalán nem fájt. Hihetetlen. Nyilván, ha hatalmas, nyílt seb lett volna, nem állok neki zselét kenegetni bele, hanem elmegyek orvoshoz. De ez az egyszerű, hétköznapi példa is nagyon jól mutatja, hogy igazából milyen hasznos lehet egy ilyen növény a házunk táján.

Ha csak azt nézem, hogy mennyi minden van benne: vitaminok (A, B, C, E), ásványi anyagok (a teljesség igénye nélkül: kálium, cink, króm, réz, magnézium stb), fehérjék, aminosavak, szénhidrátok stb nagyon jól látszik, hogy eléggé sokoldalúan felhasználható növény. Állítólag nagyjából 200 összetevőt tartalmaz. Ezen kívül antibakteriális, vírusölő, gombaölő, hámosító, hidratáló, fájdalomcsillapító hatással is rendelkezik.

Igazából szerintem az a legjobb benne, hogy otthoni körülmények között is használható külsőleg és belsőleg egyaránt. Igazi "csodanövénynek" tekinthető. Sokféle módon lehet elkészíteni és rengeteg problémára lehet gyógyír. Néhány dolgot bemutatok, persze a legkevésbé sem teljes a felsorolásom és bemutatásom. 

Belső fogyasztáshoz az elkészítése nem bonyolult, óriási botanikai szakértelmet sem igényel. A növény levelét, vagy annak egy részét le kell vágni. Ha lehet, alsó levelet vágjunk le a növényről. A levágott rész recés oldalát el kell távolítani, majd a zöld burkot lefejteni a zseléről. Ezt érdemes lemosni, mert a rajta lévő sárgás nyálka nem fogyasztható! Az így megtisztított zselét lehet pohárba tenni, 1-2 dl ásványvízben összeturmixolva fogyasztható.

Külsőleg is a tiszta gélt érdemes használni, mert a sárgás-barnás nyálka allergiás reakciókat válthat ki.

És mi mindenre jó? Belsőleg beindítja a szervezet öngyógyító folyamatait. Kiváló lehet méregtelenítésre, javítja az anyagcserét, a vitaminok felszívódását, regenerálja a szervezetet.

Külsőleg használható égésre, vágásra, herpeszre, pattanásra, gyulladásokra (pl. fogíny gyulladásra öblögetéssel), a bőr szépítésére (pl. hetente egyszer a zselével be lehet kenni az arcot), ficamra, rándulásra stb.

És ami a legjobb, gyerekek is nyugodtan használhatják.

Legyetek bátrak és próbáljátok ki Ti is. A véleményetekre, tapasztalatotokra pedig nagyon kíváncsi vagyok. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr854085571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása