Kreatív fészek

Ez a blog egyszerű, hétköznapi, praktikus ötletekről szól. Mindenről, ami segít, hogy gyerek mellett is barátságos fészek legyen az otthonunk. Kreatív ötletek, háztartási tippek és egyszerű praktikák, szépségápolási trükkök, hogy mi is ragyogjunk, ne csak a lakásunk. Mert ami jó anyának, az jó a babának és jó a családnak. Nézelődj, érezd jól magad és térj vissza máskor is! Ha tetszik amit olvastál, írj nekem!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Címkefelhő

Friss hozzászólások

Ötletes hétköznapok (nem csak) anyáknak

2011.11.30. 14:28 ritakovacs

Adventi naptár kicsiknek

Címkék: kreatív ötletek hellókarácsony karácsonyi készülődés adventi naptár

Ahogyan tegnap megígértem, most megmutatom, hogy a kisfiamnak milyen adventi naptárat készítettem. Még ez is tavaly készült, akkor még csak 1 éves volt a Poronty. Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy a legkisebbeknek is hatalmas élmény az ünnepi készülődés, még akkor is, ha a koruk miatt nem teljesen értik az egészet.

Mivel még picike volt Csöppem, arra próbáltam törekedni, hogy a "naptár" fölkeltse a figyelmét, hogy mindennap pár percet töltsön azzal, hogy gyűri egy kicsit. :) Én pedig boldogan meséltem neki Karácsonyról, adventről és persze magáról a konkrét naptárról is.

Mesekönyveket és mesefigurákat kezdtem el nézegetni és innen jött az ötlet. Holle Anyó rázza a párnáját és hullanak belőle a hópelyhek. A napok számának megfelelően 24 hópehely hullott a párnából, melyeket naponta vagdostunk le.

Mivel nem túl nagy a kézügyességem, ilyenre sikerült:

Sok alapanyag nem kellett hozzá, így viszonylag hamar el is készült.

Először természetesen kerestem megfelelő rajzot a sablonhoz. Mivel nem vagyok túl ügyes, ezért zsírpapíron keresztül rajzoltam át a könyvből, majd a számítástechnika csodájának köszönhetően felnagyítottam megfelelő méretűre és kinyomtattam. (Természetesen külön a fejet, a párnát, Holle anyó kezeit, majd a hópelyheket is.)

Majd ezeket kivágtam és kartonra ragasztottam. Innen már gyerekjáték volt az egész. Temperával kifestettem, a kontúrokat megerősítettem, aztán mikor megszáradt összeragasztotam az egészet.

A hópelyheket ezüst színű, különböző hosszúságú csomagoló szalagokra  akasztottam és a párnáról lelógattam őket. Én szándékosan hagytam ilyen hosszúra ezeket a szálakat, mert alacsony vagyok és azt szerettem volna, ha a kisfiam az én ölemből is eléri a hópelyheket. :)

Picit nagyobb gyerekeknek már lehet rá írni, ragasztani számokat is és minden napra valami meglepetést készíteni vagy kitalálni hozzá. (Erről már írtam az előző bejegyzésem végén.) Lehet pl. közös játék, torna vagy séta. De el lehet rejteni valami meglepetést is a lakásban és a gyerkőc feladata megtalálni.

Ha valaki nem rajong nagyon Holle Anyóért, az készíthet hasonló adventi naptárat pl. Micimackóval. A napokat ebben az esetben pedig mézcseppek is jelképezhetik. Ha van egy kis időnk és energiánk, rengeteg ötletet meríthetünk a mesék világából. Bár azt hiszem, hogy a legjobb ötleteket maguk a gyerekek tudják adni.

Akinek van kedve, próbálja ki! Jó szórakozást és munkát hozzá! :)

Aki pedig velem tart, a következő bejegyzésemben olvashat arról, hogyan készüljünk el Karácsonyra a nagytakarítással.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr773426040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása