Kreatív fészek

Ez a blog egyszerű, hétköznapi, praktikus ötletekről szól. Mindenről, ami segít, hogy gyerek mellett is barátságos fészek legyen az otthonunk. Kreatív ötletek, háztartási tippek és egyszerű praktikák, szépségápolási trükkök, hogy mi is ragyogjunk, ne csak a lakásunk. Mert ami jó anyának, az jó a babának és jó a családnak. Nézelődj, érezd jól magad és térj vissza máskor is! Ha tetszik amit olvastál, írj nekem!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Címkefelhő

Friss hozzászólások

Ötletes hétköznapok (nem csak) anyáknak

2011.10.07. 12:00 ritakovacs

Vigyázz, kész, dobozolj!

Címkék: költözés praktikus háztartás

dobozolás.jpgAz egész költözősdiben nekem ez a rész volt a legrémületesebb dolog. Részben igazam is volt, ugyanis majdnem egy hónapig tartott, mire mindent sikerült úgy elrendeznem, ahogyan terveztem. Másrészt viszont megérte a fáradtságot a sok munka, mert a kipakolás sokkal egyszerűbb és gyorsabb volt így.

Mibe csomagoljunk?

A legolcsóbb és szerintem legpraktikusabb csomagoló, a doboz. Irdatlan mennyiségre volt belőle szükségem, de megérte utána járni. A közelünkben föllelhető összesboltot körbejártam és meg kértem az eladókat, hgoy tegyenek félre nekem annyi dobozt, amennyit csak tudnak. És szépen minden áldott nap mentem gyűjteni a dobozokat.

Vettem még erős, nagy méretű kukás zsákokat, hogy ebbe pakoljak minden olyan  holmit, aminek nem megfelelő a legjobb a doboz, vagy kicsi (pl. ágyneműk).

Ezen kívül minden újságot, szórólapot és reklámot eltettem és még a szomszédoktól is elkértem, amire már nem volt szükségük. Ez nagyon hasznosnak bizonyult törékeny tárgyak csomagolásánál, illetve a közöttük lévő hely kitöltésére (jóóól összegyűrve).

Mikor kezdjünk cuccolni?

Az a saját tapasztalatom, hogy minél előbb, annál jobb. Vannak minden háztartásban olyan dolgok, ruhák, eszközök, amelyeket költözés előtt akár már egy hónappal is el lehet csomagolni. Nyáron pl. a téli ruhákat, olyan konyhai eszközöket, amelyeket csak ritkán használunk.

Mit hogyan érdemes és hogyan praktikus?

Az lényegében mindegy, hogy mivel kezdjük a pakolást, de van néhány apróság, amivel megkönnyíthetjük az új lakásban a kipakolást.

Csomagolás közben praktikus lehet egy nagy szanálást csinálni, hogy a számunkra már fölöslegessé vált dolgoktól megszabaduljunk.

Én személy szerint nem szeretek még használható, jó állapotúdolgokat kidobálni, mert pazarlásnak és fölösleges környezetszennyiezésnek tartom. Az, hogy esetleg nekem valamire már nincs szükségem, az nem jelenti azt, hogy az a dolog más számára is haszontalan vagy fölösleges lenne. Ezért azokat a bútorokat, amelyekre már nincs szükségünk, próbáluk meg eladni, vagy esetleg elajándékozni. Sok tárgy, műszaki eszköz is új gazdára lelhet a rokonok, barátok, ismerősök között. Azokat a ruhákat pedig, amelyeket már egy éve nem használtunk, egy nagy zsákba tettük és a legközelebbi plébánián leadtuk. Itt biztosan tudják, hogy kik azok, akiknek igazán szüksége van rá.

Kipakolást segítő bepakolás

Mielőtt nekiálltam a dobozolásnak, alaposan végéiggondoltam, hogy hogyan segíthetnáék magamnak a leghatékonyabban. Az volt számomra a legfontosabb, hogy lehetőleg majd a kipakolás nagyon gyorsan, egyszerűen és könnyen menjen. Mégpedig úgy, hogy közben boldoguljak egyedül is még nagyjából másfél hétig a 20 hónapos csemetémmel is.

Az első körben készítsünk össze egy "túlélő" felszerelést, amibe a legfontosabb dolgaink vannak és amit tudunk vinni magunkkal. Lehetőleg legyenek benne tisztálkodó szerek, néhány ruha, evőeszközök, ágynemű, néhány tisztítószer, gyógyszerek stb.

Ha ez már megvan, akkor kezdődhet a pakolás. Ahogy már korábban melítettem, érdemes először a nem szezonális ruhákat, eszközöket, kevésbé használt dolgokat elpakolni.

Célszerű viszonylag kisebb méretű dobozokat használni (főleg könyvek pakolásánál). Lehet, hogy sokkal több dobozra lesz így szükségünk, de senki nem fog megszakadni az erőlködéstől.

Nekem az jelentette a legnagyobb segítséget, hogy minden egyes dobozra ráírtam, hogy mi van benne és, hogy melyik helyiségbe fog kerülni (pl. tisztítószerek fürdőszoba).

Így már költözésnél minden holmi  a megfelelő helységbe került, és csak ki kellett pakolni. Nem ért meglepetés, mikor kibontottam egy dobozt és nagyjából meg is lehetett tervezni a kipakolást is.

A kiürített szekrényeket szépen kimostam, a polcokat kiszedtük és az ajtókat leragasztottuk. Így az összes holmink a mennyiségéhez képest nagyon hamar az autóra került. A költöztetők és a rokonaink, akik segítettek bútorozni, el voltak hűlve, hogy minden teljesen be volt csomagolva, semmivel nem kellett küzdeni és az utolsó pillanatban pakolni. Akkor még jobban elképedtek, amikor megtudták, hogy a dolgok kb 90 %-át egyedül csomagoltam, mert a férjem dolgozott.

Nekem pedig az volt a jutalmam, hogy nem kellett hetekig azon matekozni, hogy hogyan pakoljak ki, hanem mire a férjem végre megérkezett, minden holmink a helyén volt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr723279946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása