Kreatív fészek

Ez a blog egyszerű, hétköznapi, praktikus ötletekről szól. Mindenről, ami segít, hogy gyerek mellett is barátságos fészek legyen az otthonunk. Kreatív ötletek, háztartási tippek és egyszerű praktikák, szépségápolási trükkök, hogy mi is ragyogjunk, ne csak a lakásunk. Mert ami jó anyának, az jó a babának és jó a családnak. Nézelődj, érezd jól magad és térj vissza máskor is! Ha tetszik amit olvastál, írj nekem!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

Címkefelhő

Friss hozzászólások

Ötletes hétköznapok (nem csak) anyáknak

2011.03.22. 21:23 ritakovacs

Régiből újat és egydit - dekupázzsal

Címkék: kreatív ötletek dekupázs

Nagyszerű használati tárgyak vagy ajándékok készíthetőek régi, elhasznált, megunt vagy kidobásra szánt eszközeinkből és tárgyainkból. Az egyik legnagyobb előnye, hogy nem kell hozzá nagy kézügyesség (ami szerencse, mert nekem nincs), sok idő és sok pénz sem.

Néhány dolgot kell csak beszereznünk, amelyek nem is tekinthetőek igazán drágának és nem csak egy alkalommal tudjuk őket használni. Lényegében az egyszeri kiadás bőven kárpótol minket és megtérül, mert fantasztikus eredménye lesz a munkánknak minimális idő és energia ráfordításával, arról nem is beszélve, hogy önmagunkon kívül másoknak is örömet szerezhetünk ezekkel az egyszerű és egyedi dolgokkal.

Ezek az eszközök a következők:

tempera (a szalvéta színéhez passzol) vagy akril festék

3 rétegű, mintás szalvéta

dekupázs ragasztó

dekupázs lakk

Mivel nagy hirtelen más ötletem nem volt, én egy tejfölös dobozból készítettem fésűtartót, de csak a fantáziánk szabhat határt az alkotási kedvünknek. Vágódeszkát, vállfát, üveget, tányért stb. mintázhatunk át saját ízlésünk szerint. A leírást követve bármilyen tárgyat meg lehet csinálni, mert ugyanerre a sablonra készül nagyjából minden tárgy. Az elkészítése pedig nagyon egyszerű:

  • Tisztítsuk meg a tárgyat!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Kenjük be temperával, majd várjuk meg amíg megszárad!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Kenjük be dekupázs ragasztóval, majd az általunk választott szalvéta legfelső rétegét húzzuk le és óvatosan simítsuk rá a tárgyra. (Ha egy zacskón keresztül simítjuk rá, nem szakad el vagy gyűrődik össze a szalvéta.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Kenjünk rá még egy réteg ragasztót és várjuk meg, amíg megszárad!
  • Kenjünk rá egy réteg dekupázs lakkot!

Elvileg itt már végeztünk is. Én azonban még nem bírtam befejezni és egy kicsit megcifráztam:

  • Lakk helyett két rétegű repesztő lakkot kentem rá. Mikor megszáradt, fogtam egy szivacsot és átdörzsöltem antikoló pasztával.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Sajnos a kép nem lett annyira jó, mint az eredmény...)

Ezzel a technikával bármilyen tárgyat meg lehet bolondítani és egyedivé varázsolni. Jó szórakozást hozzá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr482763352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása