Kreatív fészek

Ez a blog egyszerű, hétköznapi, praktikus ötletekről szól. Mindenről, ami segít, hogy gyerek mellett is barátságos fészek legyen az otthonunk. Kreatív ötletek, háztartási tippek és egyszerű praktikák, szépségápolási trükkök, hogy mi is ragyogjunk, ne csak a lakásunk. Mert ami jó anyának, az jó a babának és jó a családnak. Nézelődj, érezd jól magad és térj vissza máskor is! Ha tetszik amit olvastál, írj nekem!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Címkefelhő

Friss hozzászólások

Ötletes hétköznapok (nem csak) anyáknak

2012.06.19. 18:40 ritakovacs

Naptej házilag

Címkék: házilag hőség naptej házi kozmetikum

babaláb.jpg

Miközben reggel csemetémet kenegettem a magas faktorszámú, méregdrága naptejjel, azon gondolkodtam, hogy inkább olyan naptejet kellene használnunk, ami nincs tele mindenféle illat és színezék anyagokkal, meg még ki tudja, hogy mikkel.

Mikor a sétából hazaértünk, el is kezdtem nézelődni a neten. Mondanom sem kell, hogy millió féle alapanyagból és még annál is több variációban lehet föllelni a legkülönbözőbb recepteket.

Igyekeztem olyat választani, aminek az alapanyagai elérhetőek mindenki számára és lehetőleg "emberi" anyagokat tartalmaz. A számomra legszimpatikusabb receptet http://lukreciakencei.hu/ oldalon találtam. Még ezen az oldalon is többféle napozó krémet, naptejet megnéztem, de nekem leginkább a lanolinos naptej receptje tetszett, ezért elhatároztam, hogy én ezt fogom elkészíteni és megosztani veletek.

A szükséges hozzávalók:

50 dkg shea vaj

50 dkg lanolin

kb 25 evőkanál olaj, én szezám olajat javaslok hozzá

15 g sunblocker por (titán-dioxid és cink-oxid)

Nincs más teendőnk, mint a shea vajat gőz fölött fölolvasztani, majd a többi anyagot is hozzákeverni. Amikor pedig lehűl, műanyag flakonba, üvegbe vagy tégelybe tenni.

A shea vaj közepes keménységű, sárgásfehér színű növényi zsiradék. Finomítatlan formában, önmagában is bőrápoló hatású.Sok A, E és F vitamint tartalmaz. Természetes antioxidáns, nagyon jó hidratáló. Az UV sugarakat természetes módon szűri meg. Csökkenti a napozás miatti ráncosodást és gyulladást.

A lanolin nem más, mint gyapjúzsír, ami nagyon jó nedvesítő anyag. A vizet apró cseppekre bontja, így az könnyebben jut be a bőr mélyebb rétegeibe. Ráadásul bizonyítottan gyorsítja a sebgyógyulást.

A szezámolaj tartalmaz vasat, mangánt és nikkelt, remek E vitamin tartalma magas. Természetes antioxidáns, segít megtartani a bőr rugalmasságát. Gyorsan bejut a bőrbe, fényvédőfaktort tartalmaz.

A sunblocker por pedig mikroszemcsés fizikai fényvédő adalék, melyet napvédő készítményekbe szoktak tenni. Elnyeli, illetve visszaveri az UVA és az UVB sugarakat. Magas fényvédő faktorszámú naptej készíthető belőle.

Nekem elnyerte a tetszésemet ez a naptej, be fogok hozzá szerezni mindent és elkészítem. Természetesen a mostani hőségben sem ez, sem pedig más napozó kence sem biztosít megfelelő védelmet a bőrünknek egész napra. Ezért senkinek nem javaslom, hogy kb 11 és 15 óra között a napon legyen.

És egyébként is kenegessük magunkat gyakran naptejjel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr224598663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása