Kreatív fészek

Ez a blog egyszerű, hétköznapi, praktikus ötletekről szól. Mindenről, ami segít, hogy gyerek mellett is barátságos fészek legyen az otthonunk. Kreatív ötletek, háztartási tippek és egyszerű praktikák, szépségápolási trükkök, hogy mi is ragyogjunk, ne csak a lakásunk. Mert ami jó anyának, az jó a babának és jó a családnak. Nézelődj, érezd jól magad és térj vissza máskor is! Ha tetszik amit olvastál, írj nekem!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Címkefelhő

Friss hozzászólások

Ötletes hétköznapok (nem csak) anyáknak

2011.11.29. 23:47 ritakovacs

Adventi naptár kicsiknek és nagyoknak gyorsan

Címkék: kreatív ötletek hellókarácsony karácsonyi készülődés adventi naptár

Már eléggé felnőttnek tűnök (no, nem mindig), de az adventi naptárak izgalma még mindig rabul ejt. Nagyon élvezem, ahogy napról-napra közelebb kerül a Karácsony, egyre inkább magával ragad, beszippant az ünnep hangulata. Ehhez persze az kell, hogy én is akarjam.

Tavaly sikerült egy olyan adventi naptárat készítenem magunknak, amit az idén újra fogok használni. Egyáltalán nem nehéz elkészíteni és az egyszerűségéhez képest mutatós.

Először megmutatom, aztán leírom, hogyan készítettem. 

Nem volt nehéz megcsinálni és túl sok időt sem vett igénybe. Ha valaki elég ügyes, vagy esetleg egyszerűsít rajta egy kicsit, még időben el is készítheti.

Az első lépés az volt, hogy kerestem 24 karácsonyi témájú idézetet, majd ezeket külön lapokra kinyomtattam úgy, hogy nagyjából a lap közepén helyezkedjen el. Majd fogtam a lapokat, bevonultam velük és egy gyertyával a fürdőszobába és elkezdtem a lapok széleit megégetni és egy kicsit kormossá tenni. (Én csak a kád fölött mertem csinálni, nehogy felgyújtsak valamit...)

Amikor kész voltak a lapok, vettem 12 db wcpapír gurigát és egyenként ketté vágtam őket, majd a felét piros kreppapírral, a másik felét pedig arany színű csomagolóval vontam be. Ezekbe a hengerekbe lesznek majd elhelyezve minden napra az idézetek. Ha ezek éppen hiányoznak, akkor sincs semmi gond. Bármilyen papírból lehet gurigát készíteni, egyik felét valamilyen színes szalvétával, másik felét pl.alufóliával is be lehet vonni.

Mikor ezzel elkészültünk valamilyen csomagolóval össze lehet fűzni a hengereket, hogy felváltva legyen egy piros, egy arany színű. (Előre egyforma méretűre vágtam a zsinórokat, hogy nagyjából egyformák legyenek. Sajnos így sem teljesen sikerült, de már csak az én ügyetlenségem eredménye.)

Ha ezzel is elkészültünk, nincs más dolgunk, mint szépen beletenni az idézeteket a tartóba és szépen megszámozni őket 1-től 24-ig. Én ehhez arany színű dekor tollat használtam. Íme, kész is az adventi naptár, lehet helyet keresni neki.

Igazából bárhová föl lehet akasztani pl. lámpára, fogasra, ajtóra stb. Én úgy döntöttem, hogy a falra teszem. Mivel magában elég bénán nézett ki, ezért egy vállfára akasztottam. Így még bénábbnak tűnt, ezért fogtam egy kis fenyőgirlandot, jól rátekertem a vállfára, hogy ne látszódjon, majd néhány piros masni és már tökéletesen kész is lett.

Ugyanezt el lehet készíteni gyerekeknek úgy is, hogy a henger mesefigurás legyen, illetve a lapokra lehet kifestőt nyomtatni, nagyobbaknak logikai játékot, kicsiknek mesét, versikét, mondókát stb. a gyerekek életkora, személyisége és érdeklődése alapján.

Remélem tetszett az ötlet, vagy legalább valami hasznos tippet tudtam adni. Aki pedig nekiáll, jó munkát hozzá!

A következő bejegyzésemben megmutatom, hogy milyen adventi naptárat kapott a kisfiam. Akit érdekel, tartson velem!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr233423612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása