Kreatív fészek

Ez a blog egyszerű, hétköznapi, praktikus ötletekről szól. Mindenről, ami segít, hogy gyerek mellett is barátságos fészek legyen az otthonunk. Kreatív ötletek, háztartási tippek és egyszerű praktikák, szépségápolási trükkök, hogy mi is ragyogjunk, ne csak a lakásunk. Mert ami jó anyának, az jó a babának és jó a családnak. Nézelődj, érezd jól magad és térj vissza máskor is! Ha tetszik amit olvastál, írj nekem!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Címkefelhő

Friss hozzászólások

Ötletes hétköznapok (nem csak) anyáknak

2011.11.11. 13:12 ritakovacs

Rózsacsokor falevélből

Címkék: ötletek gomba falevél őszi dekoráció falevélből rózsa

Találtam a neten egy nagyon klassz kis videot arról, hogy hogyan lehet pillanatok alatt csodálatos rózsákat készíteni falevélből. Gondoltam, hogy majd megspórolom a munkát és egyszerűen belinkelem a videot. De sikerült úgy elkevernem, hogy azóta sem találom... Szóval nem volt más hátra, meg kellett nekem is csinálni. :)

Nincs is másra szükségünk, mint szépséges őszi falevelekre, celluxra vagy cérnára és már készülhet is a rózsa. Én juharfa levelét használtam, de gondolom másféle levél is megfelel. Ja! És ha lehet, most ne préselt levelet használjatok, mert az sajnos nem jó. Rugalmasnak és hajlékonynak kell lennie a levélnek, a préselt levelek pedig törnek.

Mivel mi már kifogytunk a levelekből, ezért a délelőtti séta alkalmával szereztünk be néhányat. Még szerencsére találtunk bőven és  a színeik is gyönyrűek.

Tehát a rózsa készítése:

Először vízszintesen hajtsunk ketté egy falevelet, így:

Tekerjük föl (függőlegesen), majd alul kössük össze cérnával, vagy ragasszuk meg celluxszal, hogy ne csússzon szét. Igazából ez nem lényeges, de én az első rózsánál még megcsináltam, amíg nem éreztem rá, hogy hogyan kell csinálni. Föltekerve így néz ki:

A következő lépés legalább ennyire egyszerű, remélem leírva is az lesz.

Veszünk még egy levelet, ezt is ketté hajtjuk, mint az előzőt és a föltekert levelünk alá helyezzük. Majd a felső széléből kb fél centit újra hátrafelé lehajtunk és így takarjuk be vele a föltekert levelet az egyik, majd pedig a másik irányból úgy, hogy alul ezt is összefogjuk az előző levéllel együtt. Mutatom a képet, így biztos egyből sokkal könnyebbnek tűnik:

Innentől kezdve már nem kell mást csinálni, csak ugyanezt ismételgetni addig, amíg megfelelően nagynak nem találjuk a rózsánkat. Az enyém ilyen lett:

Lehetett volna sokkal szebb is ez a rózsa, ha  van elég falevelünk, de csak három ekkorára futotta. Egyébként 1 kisebb rózsához kb 6-8 falevél szükséges.

Miután elkészült mind a három rózsa, egyszerűen fogtam néhány levelet és alá tettem. Ha másféle leveleket is gyűjtöttünk volna, biztosan még dekoratívabbá lehetett volna tenni. Így ez lett a végeredmény:

Ezzel a nagyon egyszerű és gyorsan elkészíthető csokor (nekem 20 percbe került első alkalommal) szép kis dísz, vagy egy különleges ajándék lehet bárki számára. (Mi ma délután utazunk a szüleimhez, így Édesanyám kapja majd a Csemetémtől.) Készítsétek el Ti is, és meséljétek el, hogy milyen lett! Ha valami nem lenne érthető, szóljatok! Akkor megpróbálom máshogy is elmagyarázni. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr973370585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása