Kreatív fészek

Ez a blog egyszerű, hétköznapi, praktikus ötletekről szól. Mindenről, ami segít, hogy gyerek mellett is barátságos fészek legyen az otthonunk. Kreatív ötletek, háztartási tippek és egyszerű praktikák, szépségápolási trükkök, hogy mi is ragyogjunk, ne csak a lakásunk. Mert ami jó anyának, az jó a babának és jó a családnak. Nézelődj, érezd jól magad és térj vissza máskor is! Ha tetszik amit olvastál, írj nekem!

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Címkefelhő

Friss hozzászólások

Ötletes hétköznapok (nem csak) anyáknak

2011.04.27. 22:34 ritakovacs

Mire van időd?

Amióta van egy izgő-mozgó apróság a csládunkban, úgy érzem sokszor, hogy ha egy nap 48 órából állna, akkor sem biztos, hogy minden feladatommal végeznék.

Egy ideig kilátástalannak tűnő harcot vívtam a tornyosuló és folyton szaporodó feladataimmal. Újra és újra átszerveztem a napomat a gyerekhez igazodva és csak sodródtam a körülöttem zajló eseményekkel, miközben a fészkünket teljesen bekebelezte a káosz...

Kipróbáltam számtalan módszert, variáltam össze-vissza a napirendünket, de csak ideiglenes megoldásokat találtam. Aztán rájöttem, hogy alapvetően a gondolkodásommal van a gond. Mégpedig az, hogy a céljaim nincsenek összhangban a terveimmel. Mikor így "megvilágosodtam", nagyrészt megoldódtak ilyen irányú gondjaim is.

Íme a recept, ami nekem bevált:

Mndig legyenek határozott céljaink (lehetőleg hosszú távúak). Gondoljuk végig, hogy milyen lépések, rövid távú célok vezetnek a hosszú távú céljainkig. Így sokkal könnyebb tervezni. Ennek megfelelően van éves, havi, heti és napi tervem. És így épülnek szépen egymásra a dolgok. Mindig a következő lépést tartom szem előtt és ennek megfelelően tervezek.

Vicces, mert az időbeosztásunkban nem az időpontok, hanem a dolgok egymásutánisága a mérvadó. Ez  pedig a gyerkőc miatt van. Mert ugye egy 16 hónapos gyerektől nem lehet levárni, hogy időre csináljon mindent.

Vannak a napirendünkben állandó és változó dolgok. Állandó pl. reggeli, zuhanyzás, fogmosás stb. A változó kategóriába nálam azok a dolgok tartoznak, amelyeket nem csinálunk mindennap. A megszokott reggeli, déli és esti rutinokhoz (kis szertartásokhoz) a gyerek miatt nagyon ragaszkodom, de a többi dolgot igyekszem rugalmasan kezelni.

Nekem az vált be a legjobban, hogy először felállítottam egy listát a takarításhoz, egyet pedig a teendőkhöz. Mindkét listához felírt dolgokat elosztottam a hét napjaira, így adott volt, hogy melyik nap mi a feladat.

MInden este leülök és 10 percet szánok arra, hogy átgondoljam a következő napunkat. Írok egy listát arról, hogy miket kell majd elvégeznem másnap. Ha ez kész, felállítok egy fontossági sorrendet. Ha túl sok a teendő egy napra, igyekszem átcsoportosítani néhányat más napokra, vagy megkérem a páromat, hogy segítsen be.

Meg kell tanulni megelégedni a kevésbé tökéletessel is, illetve a családtól segítséget kérni sem szégyen. Nem muszáj mindent kizárólag nekünk megcsinálni, vonjuk be a családot is!

Vasárnaponként le szoktunk ülni a párommal, kinyomtatunk egy következő heti naptárat és a fontos teendőket felírjuk. (Minden családtagét más színnel, hogy könnyen átláthatóak legyenek a feladatok.) Mindkettőnknek van egy filofaxa, amibe mindent fölírunk, és ebben megnézzük az aktuális hétre vonatkozó teendőket. A heti naptárba ez alapján kerülnek be a teendők, aztán pedig szépen kibiggyesztjük a hűtőre, hogy mindig szem előtt legyen.

Gyerek mellett az ember egy idő után valóban profi időgazdálkodóvá válik. Ahhoz, hogy megtaláljuk a munka és szabadidő tökéletes egyensúlyát, bizony nagy önfegyelemre van szükségünk és meg kell tanulni az üresjáratokat is kihasználni. Pl. ha a csemeténk szépen eljátszik önállóan is, egy fiókot vagy polcot ki lehet közben lomtalanítani. Ha alszik, a halom vasalásra váró ruhák mennyiségéből faraghatunk le. Ne akarjunk tökéletesek lenni, az úgysem fog sikerülni! De sok kicsi sokra megy és a fontos dolgok nem fognak elmaradni. Így több, minőségibb időt tölthetünk a csládunkkal.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr512860745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása