Kreatív fészek

Ez a blog egyszerű, hétköznapi, praktikus ötletekről szól. Mindenről, ami segít, hogy gyerek mellett is barátságos fészek legyen az otthonunk. Kreatív ötletek, háztartási tippek és egyszerű praktikák, szépségápolási trükkök, hogy mi is ragyogjunk, ne csak a lakásunk. Mert ami jó anyának, az jó a babának és jó a családnak. Nézelődj, érezd jól magad és térj vissza máskor is! Ha tetszik amit olvastál, írj nekem!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Címkefelhő

Friss hozzászólások

Ötletes hétköznapok (nem csak) anyáknak

2011.03.19. 21:54 ritakovacs

Egy hasznos segítőtárs - a háztartáskönyv

Címkék: ötletek praktikus háztartás háztartáskönyv

Amíg nem volt egy jó kis háztartáskönyvem, nem tudtam, hogy mit veszítek vele. Állíthatom, hogy nem csak kezdő háziasszonyoknak nyújt pótolhatatlanul nagy segítséget. Sőt! Egy rutinos nő, aki háztartást vezet, nem lehet meg nélküle. Ezt akkor tapasztaltam meg igazán, amikor elkezdtem rendszeresen használni a sajátomat.

Természetesen nekem is van egy jól bejáratott, saját háztartáskönyvem. Már annyira a mindennapjaim részévé vált, hogy el sem tudom képzelni nélküle a hétköznapjaimat. Minden fontos dologra választ ad, szinte már olyan, mint egy jó személyi titkár.

A sajátomat évek óta használom. Mindig alakítgattam, formáltam rajta egy kicsit, saját egyéniségemnek és az éppen aktuális élethelyzetünknek megfelelően adtam hozzá dolgokat, ami nem kellett, attól pedig búcsút vettem. Persze voltak benne olyan részek is, amelyekhez valamiért nagyon ragaszkodtam annak ellenére, hogy nem sok hasznát vettem. De ezeket a részeket végül mindig sikerült valami olyannal helyettesítenem, ami igazán hasznos és dekoratív elem lett a kis könyvecskémben. Így apránként felbecsülhetetlen kisokosává vált a családunknak ez a füzet.

Mikor megvettem hozzá az alapanyagokat, úgy éreztem, hogy egy gyűrűs mappa fog leginkább megfelelni a célnak. Az idő pedig azt igazolta, hogy ez egy jó döntés volt. Vannak benne olyan részek, amelyeket évek óta őrzök, gyarapítok, más részeit pedig havonta, vagy meghatározott időközönként cserélek.

Szerintem az a legjobb, ha mindenki saját ízlése, egyénisége és ötletei alapján készíti el a saját személyre és családra szabott könyvét. Nem kell hozzá más, mint néhány ötlet, öt perc az átgondolásához, némi kreativitás és néhány alapanyag. (Pl. füzet vagy gyűrűs mappa, toll, néhány lap,  pár darab genotherm és elválasztó) A gyűrűs mappa talán praktikusabb, de bátran ragaszkodjunk a saját elképzelésünkhöz.

A saját könyvemben elválasztókkal különítettem el a különböző témájú részeket, melyek a következők:

  • A család adatai: minden családtag talán összes adatát tartalmazza (pl. személyi igazolvány száma, adószám, tajszám, de még a ruha és cipőméretet is)
  • Autó adatai: forgalmi engedély száma, lejárat ideje, biztosítási kötvény száma stb
  • Költségvetés: ebben napra pontosan vezetek minden bevételt és kiadást, ezért vásárláskor minden blokkot, számlát elteszek (és ezért szükséges a genotherm, mert ha nincs időm este beírni a kiadásainkat, ide gyűjtöm és később beírom).
  • Fontos címek, telefonszámok: pl. gyerekorvos, orvosi ügyelet, villanyszerelő stb. Soha nem lehet tudni, hogy mikor van rá szükség. Ha pedig kell, tuti, hogy pont az nincs meg, ami a legfontosabb lenne...
  • Éves naptár: Netről sokfélét lehet letölteni, kinyomtatni. Ebbe előre be szoktam írni minden fontos dolgot, eseményt. Pl születésnapok, gyerek következő oltása stb.
  • Heti naptár: igazából ez az egyetlen amit nem teszek bele a háztartáskönyvbe, hanem a hűtőre kerül. Mégpedig azért, hogy a család minden tagja lássa, hogy kinek, mikor, hová kell mennie, mit kell elintéznie. Hét közben  minden fontos intézendő dolog fölkerül a listára.
  • Teendők listája: ezt naponta frissítem, mindig előző este. Mindennap öt percet szánok rá és átgondolom, hogy milyen feladataim lesznek másnap. Aztán másnap ami kész, csak kipipálom.
  • Heti menüterv: szeretem előre tervezni a menüt, már csak a heti bevásárlás miatt is. Ugyanis ez alapján készül, a bevásárló lista.
  • Receptek: igazából ezeket külön mappába is lehetne tenni, de nekem így sokkal kényelmesebb. Mivel lusta vagyok ezeket beírogatni, genothermekben gyűjtögetem őket, kategorizálva.
  • Orvosi vizsgálatok, oltások: mikor voltunk, mikor kell menni legközelebb stb.
  • Garancia levelek: minden műszaki termékünké összegyűjtve. Szerencsére még eddig nem volt rájuk szükség, de soha nem lehet tudni. Ha lejár a garancia ideje, ki lehet dobni

Később majd részletesen be is mutatom az én kis "varázskönyvem", de addig is próbáljatok magatok és fészketek számára megfelelőt összeállítani. Szerintem fantasztikus érzés egy ilyen könyvecskét birtokolni.  Próbáljátok ki!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr202754352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása